Fest for ny fotobog om Frederik Ernst

Fredag d. 5. juli kl. 15.30-17.30 præsenterer Museum Vestfyn en helt ny fotobog om Frederik Ernst: Frederik Ernst – den ekstravagante fabrikant.

Kl. 16.00 byder museumschef Johan Møhlenfeldt Jensen velkommen. Derefter fortæller redaktøren, museumsinspektør Tea Dahl Christensen, om bogen. Tea har været begravet i det omfattende materiale om Ernst, som blandt andet omfatter Frederik Ernsts private arkiv, mere end 8000 genstande og en enorm fotosamling. Alt dette tegner et helt nyt billede af mennesket Frederik Ernst, som samler, rejsende, homoseksuel, sølvvarefabrikant og kulturmenneske i 1900-tallets provins Danmark.
Museumschef Johan Møhlenfeldt Jensen vil fortælle om, hvordan bogen også er et led i en spændende udviklingsplan for ERNST.

Alle er velkomne til at tage del i fejringen, som finder sted i ERNST, Østergade 57, Assens. Museum Vestfyn byder på bobler og kransekage. Kom og se den nye flotte bog, som denne dag kan købes med rabat. Bogen vil efterfølgende være til salg i museumsbutikken i ERNST.

Vi glæder os virkelig til at vise jer bogen – som vi er utrolig stolte af.